El cebbar, rahman ve rahim olan yüce Allah'ın ismi şeriflerinden biridir ve anlamı, fazileti çok büyüktür. Lemleri yaradan yüce Allah yarattığı her şeyin tek sahibidir ve Allah dilediğin var eder dilediğini ise yok eder. Yüce Allah'ın ismi şeriflerinde kulları için sayısız faydalar vardır ve onların dünya ahret yaşamlarının ferahlığı için zikredilmelidirler.
Hiçbir dert dermansız olmadığı gibi hiçbir kulun kalbide bu mübarek ismi şeriflerden mahrum bırakılmamalıdırlar. Bütün derlerin dermanını ancak yüce Allah verebilir ve tek kendisine ait olan kullarının dileklerini de ancak diler ise rahman ve rahim olan Allah vermektedir. Kul bunalıp Allah dediğinde rahman ve rahim olan Allah'tan cevap hemencecik gelmektedir. Yeter ki kullar Allah demeyi bilip Allah'ın yasakların olduklarından sakınıp saklansınlar.
El cebbar ismi şerifinin anlamı eksikleri tamamlayan dilediğini zorla yaptırmaya muktedir olan anlamına gelmektedir.
El cebbar ismi şerifinin fazileti ve faydaları, El cebbar ismi şerifi daha çok yalancılar, münafıklar, zalimler üzerine okunur. Okuyan kişi haklı ise haksız olan tarafta bulunan her bir kişi derde yakalanıp kendi kendilerine zarar verir hale gelirler. Bir kimse zalim biri tarafından haksızlığa uğrar ve bu ismi şerifi zikreder ise Allah'ın takdiri sayesinde zalim kimselerin kendisine verdiği sıkıntılardan kurtulur.
Zulme maruz kalan bir kimse ya da hapis düşmüş bir kişi kırk gün boyunca günde 211kez bu ismi şerifi samimiyetle zikreder ise Allah'ın takdiri dâhilin de düştüğü dardan kurtulur ve içerisinde sakladığı dilekleri yerine gelir.
Bir kişi sözünün dinlenmesi için, gittiği yerlerde saygı görmesi için, zalimlerin helakı için, el cebbar ismi şerifini 206kere okuması halinde Allah takdir eder ise dileği de kabul olur.
İstemek kullara mahsustur vermek dilekleri yerine getirmek ise tek Allah'a mahsus olan bir özelliktir. Yüce Allah dilediğini dilediğine maruz bırakır, dilediğini dilediği şeyler ile sınav eder. Hiçbir kul yoktur ki hastalıkla, ölümle, malla, dertle, mutluluk ve varlıkla sınav olunmasın. Kul yeter ki dünyaya sınav için geldiğini bilip bunu kabul etsin, takdiri her zaman Allaha bıraksın ki dünyada da ahrette de kazanabilsin.